РАЧУНАРИ – ПЛАН И ПРОГРАМ
ИЗБОРНИ ПРЕДМЕТ: ОД ИГРАЧКЕ ДО РАЧУНАРА Школска година: 2016/2017.
Месец: СЕПТЕМБАР
Назив теме | Наст.јединица | Наставна јединица | Средства |
Материјал, уређај, играчка
Делови рачунара |
1. | Материјал, прибор, алат, апарат, уређај, играчка (О) | Прибор и материјал, алати, играчке… |
2. | Апарати, уређаји, играчке (У) | Прибор и материјал, алати, играчке | |
3. | Саставни делови рачунара (О) | Рачунар, Интернет, презентације | |
4. | Саставни делови рачунара (У) | Рачунар, Интернет, презентације |
Редни број теме | НАЗИВ ТЕМЕ
|
Број часова по теми | Наставна средства |
I | Материјал, прибор, алат, уређај, играчка Кретање | 2 | – прибор и
материјал – рачунар, – видео пројектор, – штампач, – андроид мобилни телефон, – бела табла, – одељењски сајт – Интернет
|
II | Делови рачунара | 5 | |
III | Готови програми за забаву, рачунање и учење | 8 | |
IV | Програми за цртање | 6 | |
V | Употреба тастатуре – писање текста | 5 | – рачунар,
– видео пројектор, – штампач, |
V | Фотографисање андроид моб. телефоном | 4 | – андроид мобилни телефон,
рачунар, |
V | Програми за обраду текста – унос текста | 4 | – рачунар,
– видео пројектор, – штампач, |
ИЗБОРНИ ПРЕДМЕТ: ОД ИГРАЧКЕ ДО РАЧУНАРА Школска година: 2015/2016.
Методички подаци о часу бр. 35
ИЗБОРНИ ПРЕДМЕТ: ОД ИГРАЧКЕ ДО РАЧУНАРА |
|
Наставна тема | МИНИ ПРОЈЕКАТ – презенатције |
Наставна јединица | МИНИ ПРОЈЕКАТ – „Ученички гласник“ одељења III1 (презентација урађеног) |
Претходна наставна јединица | Штампање |
Наредна наставна јединица | МИНИ ПРОЈЕКАТ – „Ученички гласник“ одељења III1 (презентација урађеног) |
Тип часа | Систематизација |
Циљеви и задаци часа
васпитни образовни функционални |
Развијање љубави, интересовања, за информатичку писменост.
Развој колективизма и социјалних односа. Развој опште културе и понашања, пажње и брзине реаговања. Увођење ученика у разумевање и доживљавање лепог и корисног. Развој маште и стваралачких способности ученика. Продубљивање и доживљавање интерактивности и осећаја . Усвајање пеинформатичких појмова и осећаја за проналажење жељених информација. Усвајање правилнoг реаговања у циљу систематичности понуђених информација. Оспособљавање ученика да контролисано импровизују у циљу лакшег усвајања информација из различитих наставних предмета. Понављање и упознавање конкретног и најлакшег пута ка жељеној информацији (вежба памћења и брзог сналажења). Оспособљавање ученика да опажају. Развијање смисла за прегледност. Развијање спретности при коришћењу рачунара и информатичких алата. Оспособљавање за активно презентовање и праћење. Укључивање у разговор и презентовање неког садржаја са ученичког сајта |
Наставне методе | дијалошка, демонстративна, метода стваралачког рад |
Наставна средства и потребан материјал | Рачунар, видео пројектор, бела табла, софтвер, word press platforma, ученички сајт,
|
Активности ученика | Описују, закључују, презентују, разумеју, разговарају и објашњавају ставке са сајта и улогу и сврху постављања и администрације сајта у школи. Усвајају и схватају појам сајта и разлике између блога и сајта.. |
Активности наставника | Подстиче ученика на активно слушање, учествовање у раду, припремање позитивне атмосфере, презентовање, учествовање у игри и посматрању. |
Резултати часа – исходи | Ученици треба да стекну навику да користе, умеју да објасне родитељима сврху поставке сајта, да науче посетиоце сајта о занчајним обавештењима, посебностима и оригиналним деловима (свакодневно ажурирање података, постављање садржаја наставних једниница месец дана унапред, обавештења о постигнућима, наградама и васпитно-дисциплинским мерама), да разликују корисно од штетног, да умеју препознати насилно и неприхватљиво понашање на Интернету. |
Корелација | Ликовна култура, Свет око нас, Српски језик, Природа и друштво, Грађанско васпитање, Математика
|
Коришћена литература и сајтови: | www.skolskisajt.in.rs
www.dejanoviskolarci.wordpress.com
|
Ток часа: | |
Уводни део часа – 5 минута |
|
Главни део часа – 30 минута
|
|
Завршни део часа – 10 минута |
|
(Само)евалуација и корекција часа | |
Прилози |
ОД ИГРАЧКЕ ДО РАЧУНАРА
ТРЕЋИ РАЗРЕД
(1 час недељно, 36 часова годишње)
Циљеви и задаци
– Развијање моторичких способности уз коришћење материјала, прибора, алата,
уређаја и рачунара;
– развијање креативности, логичког мишљења и способности комбиновања;
– развијање конструкторских вештина;
– упознавање и употреба образовних програма;
– упознавање једноставног програма за цртање и одговарајуће „алате“;
– развијање умења и вештина за коришћење материјала, прибора, алата и рачунара у
игри и свакодневном животу;
– развијање способности решавања једноставних задатака уз помоћ рачунара.
САДРЖАЈ ПРОГРАМА
Правимо, конструишемо
– употреба појединих врста материјала
– избор и употреба лако обрадивих материјала
– склапање модела од датих елемената
– припрема играчака за употребу (постављање батерије, покретање, мале поправке и
сл.)
– примена играчака (симулације саобраћајних и других животних ситуација)
Играмо игрице
– рад са дискетом, рад са CD-ом
– покретање и затварање програма, прозора
– учитавање и покретање програма
– затварање програма.
Компјутерски буквар
– програми за забаву, рачунање и учење
– компјутерски буквар
– образовни програми (примена рачунара у појединим наставним предметима).
Играмо се и цртамо
– једноставан програм за цртање
– покретање програма
– алати за цртање: оловка, линија, гумица, цртање правоугаоника,
– цртање елипсе, кантица, спреј, пипета, крива линија, полигон
– примена рачунара у ликовном васпитању
– цртање по задатку или слободном избору
– чување цртежа, штампање.
Пиши – бриши
– програм за писање
– покретање програма
– избор слова (фонта), писање малих и великих слова
– унос текста
– уређивање, чување, снимање текста
– штампање.
Рачунамо – рад са калкулатором
– основне рачунске операције
– покретање програма
– примена рачунара у математици
– рад са штампачем.
Креирамо, стварамо
– руковање дигиталним фотоапаратом
– електронска пошта, покретање програма, креирање поште, слање и примање
– креирање писма, постера, транспарента, позивнице, честитке, календара, албума…
користећи једноставан програм и лако обрадив материјал (папир, картон, текстил и сл.).
ИЗБОРНИ ПРЕДМЕТ: ОД ИГРАЧКЕ ДО РАЧУНАРА Школска година: 2015/2016.
ТРЕЋИ РАЗРЕД
(1 час недељно, 36 часова годишње)
Циљеви и задаци
– Развијање моторичких способности уз коришћење материјала, прибора, алата,
уређаја и рачунара;
– развијање креативности, логичког мишљења и способности комбиновања;
– развијање конструкторских вештина;
– упознавање и употреба образовних програма;
– упознавање једноставног програма за цртање и одговарајуће „алате“;
– развијање умења и вештина за коришћење материјала, прибора, алата и рачунара у
игри и свакодневном животу;
– развијање способности решавања једноставних задатака уз помоћ рачунара.
САДРЖАЈ ПРОГРАМА
Правимо, конструишемо
– употреба појединих врста материјала
– избор и употреба лако обрадивих материјала
– склапање модела од датих елемената
– припрема играчака за употребу (постављање батерије, покретање, мале поправке и
сл.)
– примена играчака (симулације саобраћајних и других животних ситуација)
Играмо игрице
– рад са CD-ом и USB-ом
– покретање и затварање програма, прозора
– учитавање и покретање програма
– затварање програма.
Компјутерски буквар
– програми за забаву, рачунање и учење
– компјутерски буквар
– образовни програми (примена рачунара у појединим наставним предметима).
Играмо се и цртамо
– једноставан програм за цртање
– покретање програма
– алати за цртање: оловка, линија, гумица, цртање правоугаоника,
– цртање елипсе, кантица, спреј, пипета, крива линија, полигон
– примена рачунара у ликовном васпитању
– цртање по задатку или слободном избору
– чување цртежа, штампање.
Пиши – бриши
– програм за писање
– покретање програма
– избор слова (фонта), писање малих и великих слова
– унос текста
– уређивање, чување, снимање текста
– штампање.
Рачунамо – рад са калкулатором
– основне рачунске операције
– покретање програма
– примена рачунара у математици
– рад са штампачем.
Креирамо, стварамо
– руковање дигиталним фотоапаратом
– електронска пошта, покретање програма, креирање поште, слање и примање
– креирање писма, постера, транспарента, позивнице, честитке, календара, албума…
користећи једноставан програм и лако обрадив материјал (папир, картон, текстил и сл.).
Оперативни задаци: Од играчке до рачунара
- развијање моторичких способности уз коришћење материјала, прибора, алата, апарата, уређаја и рачунара;
- развијање конструкторских вештина;
- упознавање са рачунаром и његовим делововима;
- стицање знања и развијање вештина за рад на рачунару;
- развијање умења и вештина за коришћење материјала, прибора, алата, апарата, уређаја и рачунара.
1. | Материјал, прибор, алат, апарат, уређај, играчка |
2. | Апарати, уређаји, играчке, склапање модела од датих елемената |
3. | Припрема играчака за употребу и примена (постављање батерије, покретање, мале поправке) |
4. | Рад са CD-ом и USB-ом |
5. | Покретање и затварање програма, прозора |
6. | Учитавање и покретање програма |
7. | Затварање програма. |
8. | Програми за забаву, рачунање и учење |
9. | Компјутерски буквар |
10. | Образовни програми (примена рачунара у појединим наставним предметима). |
11. | Једноставан програм за цртање |
12. | Покретање програма заљ цртање |
13. | Алати за цртање: оловка, линија, гумица, цртање правоугаоника, |
14. | Цртање елипсе, кантица, спреј, пипета, крива линија, полигон |
15. | Примена рачунара у ликовном васпитању |
16. | Цртање по задатку или слободном избору |
17. | Чување цртежа, штампање. |
18. | Цртање – облици |
19. | Цртање – рад са деловима цртежа |
20. | Цртање – копирање |
21. | Цртање – сечење и лепљење |
22. | Цртање – текст |
23. | Чување цртежа |
24. | Штампање цртежа |
25. | Програм за писање – покретање програма |
26. | Иизбор слова (фонта), писање малих и великих слова |
27. | Унос текста |
28. | Уређивање, чување, снимање текста |
29. | Штампање. |
30. | Основне рачунске операције – покретање програма |
31. | Примена рачунара у математици |
32. | Рад са штампачем. |
33. | Руковање дигиталним фотоапаратом |
34. | Електронска пошта, покретање програма, креирање поште, слање и примање |
35. | Мини пројекти „УЧЕНИЧКИ ГЛАСНИК“ |
36. | Мини пројекти „УЧЕНИЧКИ ГЛАСНИК“ |
Литература:
„УЧЕНИЧКИ ГЛАСНИК“
http://dejanoviskolarci.skolskisajt.rs
http://dejanoviskolarci.wordpress.com
Od igracke do racunara – globalni II
Školski program (računari, gradjansko)
ОД ИГРАЧКЕ ДО РАЧУНАРА – 36 ЧАСОВА
Оперативни задаци: Од играчке до рачунара
- развијање моторичких способности уз коришћење материјала, прибора, алата, апарата, уређаја и рачунара;
- развијање конструкторских вештина;
- упознавање са рачунаром и његовим делововима;
- стицање знања и развијање вештина за рад на рачунару;
- развијање умења и вештина за коришћење материјала, прибора, алата, апарата, уређаја и рачунара.
Садржаји програма | Број часова | Активности у образовно – васпитном раду | Основни облици извођења програма | Циљеви и задаци садржаја програма |
Материјал, прибор, алат, уређај, играчка | 2 |
|
||
Саставни делови рачунара | 5 |
|
|
|
Готови програми(за забаву, рачунање и учење) | 8 |
|
||
Програми за цртање | 6 |
|
||
Употреба тастатуре- писање текста – | 5 |
|
||
Руковање дигиталним фотоапаратом | 4 |
|
||
Програми за обраду текста – унос текста | 4 |
|
||
Мини пројекти | 2 |
|
ОД ИГРАЧКЕ ДО РАЧУНАРА | |
1. | Материјал, прибор, алат, апарат, уређај, играчка |
2. | Апарати, уређаји, играчке |
3. | Саставни делови рачунара |
4. | Миш |
5. | Руковање мишем |
6. | Руковање мишем |
7. | Правилно укључивање рачунара, покретање програма и искључивање рачунара |
8. | Готови програми за забаву |
Готови програми за забаву | |
10. | Примена рачунара у математици |
11. | Готови програми за учење |
12. | Готови програми за учење |
13. | Готови програми за учење |
14. | Елементи графичког радног окружења |
15. | Руковање прозорима и иконама |
16. | Програми за цртање |
17. | Цртање – слободоручно |
18. | Цртање – облици |
19. | Цртање – рад са деловима цртежа |
20. | Цртање – копирање |
21. | Цртање – сечење и лепљење |
22. | Цртање – текст |
23. | Чување цртежа |
24. | Штампање цртежа |
25. | Скенирање на папир |
26. | Скенирање у рачунар |
27. | Руковање дигиталним фотоапаратом |
28. | Прављење снимака |
29. | Фото албум |
30. | Обрада и коришћење слика |
31. | Програм за обраду текста – унос текста |
32. | Програм за обраду текста – унос текста |
33. | Програм за обраду текста – унос текста |
34. | Програм за обраду текста – унос текста |
35. | Мини пројекти |
36. | Мини пројекти |
РАЗРЕД: ПРВИ 2013/2014.
Додатак – Подешвање оперативног система Windows XP
ОД ИГРАЧКЕ ДО РАЧУНАРА
Циљ и задаци
– Развијање моторичких способности уз коришћење материјала, прибора, алата, апарата, уређаја и рачунара;
– развијање креативности, логичког мишљења и способности комбиновања;
– упознавање и руковање играчкама и кућним апаратима и уређајима;
– упознавање са рачунаром и његовим деловима;
– развијање умења и вештина за коришћење материјала, прибора, алата, апарата, уређаја и рачунара.
САДРЖАЈИ ПРОГРАМА
– Употреба појединих врста материјала.
– Избор и употреба једноставног прибора и алата.
– Класификација материјала и предмета према одређеним параметрима.
– Прављење целине од делова (на пример, слагалице).
– Склапање модела од датих елемената (коцкице, дати делови неке целине…).
– Упознавање улога појединих управљачких делова (прекидачи, клизачи и тастери) кућних апарата и уређаја.
– Руковање појединим кућним апаратима и уређајима.
– Правилно постављање батерије у играчке, батеријске лампе, даљинске управљаче…
– Саставни делови рачунара (кућиште, монитор, звучници, штампач, тастатура, миш) и њихова намена.
– Радње мишем.
– Правилно укључивање рачунара, покретање програма и искључивање рачунара.
– Елементи графичког радног окружења (прозор, икона, дугме…).
– Руковање прозорима и иконама.
– Покретање програма са ЦД-а. Готови програми (за забаву и учење).
– Програм за цртање.
– Тастатура.
– Штампање.