Школска 2016/17. година
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ ЈАНУАР
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: IV
Редни број часа |
Наставна јединица |
Тип часа |
87. | „Златно јагње“ – Светлана Велмар Јанковић | Обрада |
88. | „Златно јагње“ – Светлана Велмар-Јанковић | Обрада |
89. | Богаћење речника: стваралачки – диктат и друге вежбе
|
Вежбање- петоминутна вежба |
90. | Листамо странице штампе за децу
Разумевање прочитаног |
Вежбање |
91. | Понављање и систематизација правописних правила | Писмена вежба |
92. | Тематски речник: Зима | Вежбање |
93. | Врста и служба речи | утврђивање |
94. | Свети Сава као инспирација песника и приповедача – избор текстова | Обрада |
95. | „Најбоље задужбине“ – народна легенда | Обрада |
96. | „Најбоље задужбине“ – народна легенда | утврђивање |
97. | „Навијам за Виолету“ – Недељко Попадић | Обрада |
98. | „Успаванка за Д.“ – Перо Зубац | Обрада |
99. | Систематизација граматичких садржаја | утврђивање |
100. | Систематизација књижевности | утврђивање |
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ ДЕЦЕМБАР
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: IV
Редни број наст. теме |
Редни број часа |
Наставна јединица |
Тип часа |
Ј.к | 65. | Лексичке вежбе: синоними, хомоними, антоними | Вежбање |
К. | 66. | „Трнова ружица“ – Браћа Грим | Обрада |
К. | 67. | „Трнова ружица“ – Браћа Грим | Обрада |
Ј.к | 68. | Правимо сопствену бајку | Вежбање |
К. | 69. | „Мали Принц“ – Антоан де Сент Егзипери | Обрада |
К. | 70. | „Мали Принц“– Антоан де Сент Егзипери | Обрада |
Ј. | 71. | Ред речи у реченици | Обрада |
К. | 72. | „Позно јесење јутро“ – Исидора Секулић | Обрада |
К. | 73. | „Позно јесење јутро“ | Обрада |
Ј. | 74. | Заменице | Обрада |
Ј. | 75. | Језичко-граматичка вежба | Провера знања |
К. | 76. | „Јуначка песма“ – Мирослав Антић | Обрада |
К. | 77. | „Јуначка песма“ – Мирослав Антић | Утврђивање |
Ј.к | 79. | Зимски пејзаж („Погледи са мог прозора“) | Говорна вежба |
Ј.к | 79. | Састављање приче по слободном избору мотива | Понављање |
Ј.к | 80. | Други школски писмени задатак | Провера знања |
Ј.к | 81. | Анализа писменог задатка | Утврђивање |
Ј.к | 82. | Писање побољшане верзије писменог задатка | Утврђивање |
К. | 83. | „Ко да то буде“ – Стеван Раичковић | Обрада |
Ј.к | 84. | Писање Новогодишњих и Божићних честитки | Вежбање |
J.K. | 85. | Прича новогодишње јелке – усмено изражавање | Вежбање |
J | 86. | Понављање и систематизација правописних правила | Вежбање |
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ НОВЕМБАР
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: IV
Редни број часа |
Наставна јединица |
Тип часа |
Наставна средства |
44. | „Плави зец“ – Душан Радовић | Обрада | Текст приче Уплашени зец, графофолија са задацима за самосталан рад |
45. | „Mачак“ – Никола Тесла | Обрада | Читанка, свеске за школски рад |
46. | Писање присвојних именица изведених од властитих имена | Обрада | наставни листови за самосталан рад, свеске, наставни листови за петоминутну проверу, сазадацима за рад код куће |
47. | Међед, свиња и лисица,Народна приповетка | Обрада | Читанка, свеске за школски рад |
48. | Вук Стефановић Караџић – творац азбуке | обрада | припремњени материјал, слике, текстови, цд |
49. | „Друг другу“ – Драган Лукић | Обрада | Празни листићи за попуњавање, ЦД са песмамаДругарство и Царство у другарству |
50. | Лексичке вежбе: породице речи | Вежбање | асоцијацијом, табла, свеске, видео бим |
51. | Стефаново дрво („Књига о Марку“)Светлана Велимир Јанковић | Обрада | Читанка, Наставни листови са задацима за групни рад, свеске за школски рад |
52. | Стефаново дрво („Књига о Марку“)Светлана Велимир Јанковић | Утврђивање | Домаћи задаци ученика, Читанка, свеска за школски рад, табла |
53. | Писање састава на основу задатих појмова | Вежбање | Задаци за уводни део, цедуљице са појмовима за групни рад |
54. | Појам, значење и врсте речница | Утв. | Наставни лист са задацима за самосталан рад, графофолија са задацима за вежбање |
55. | „Јетрвица адамско колено“,Народна песма | Обрада | Читанка, свеске за школски рад |
56. | Ортоепске вежбе: казивање кратких народних умотворина | Понављање и увежбавање | Текстови кратких народних умотворина |
57. | „Стари Вујадин“ – народна песма | Обрада | Читанка, Српски ријечник – Вук Стефановић Караџић |
58. | Опис књижевног лика по избору ученика | Писмена вежба | Свеске за школски рад |
59. | „Сунчев дар“ – Милутин Милановић | Обрада | Слике, фотографије, Читанка |
60. | Атрибут | Обрада | Читанка, уџбеник О језику |
61. | Уочавање речи у функцији допуне глагола (објекат, прилошке одредбе) | Обрада | свеске, уџбеник О језику |
62. | Атрибут,објекат, прилошке одредбе | Утвр. | Читанка, уџбеник О језику |
63. | Листамо странице штампе за децу | Вежбање | Дечја штампа |
64. | Читање непознатог текста-латиничног и ћириличног | провера | Свеске за школски рад |
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ ОКТОБАР
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: IV
Редни број часа |
Наставна јединица |
Тип часа |
Наставна средства |
23. | „Мјесец и његова бака“ – Бранко Ћопић | Обрада | Читанка |
24. | „Мјесец и његова бака“ – Бранко Ћопић | Обрада | Читанка |
25. | Градивни придеви | Обрада | ЦД са песмом Све је пошло наопачке, наставни листови за самосталан рад, уџбеник О језику, листићи са задацима за рад код куће |
26. | „Прича о дечаку и месецу“ – Бранко В. Радичевић | Обрада | Читанка, табла, свеске |
27. | „Прича о дечаку и месецу – Бранко В. Радичевић | утврђивање | Свеска за домаћи рад |
28. | Глаголски предикат | Утв. | видео бим са текстовима задатака за рад, уџбеник О језику |
29. | „Од пашњака до научењака“ | Обрада | Читанка, свеске за школски рад,
текст о Михајлу Пупину |
30. | „Од пашњака до научењака“ | Утврђивање | Читанка, свеске за школски рад,
текст о Михајлу Пупину |
31. | Придеви; Род и број придева | Обрада | , табла, свеске
видео бим |
32. | Придеви; Род и број придева, Градивни придеви и именице | Провера | видео бим табла, свеске,наставни листић |
33. | Препричавање догађаја, вежбе усменог изражавања | Вежбање | Текст из часописа Догађај који ми је остао у трајном сећању |
34. | Октобарске слике – час у природи | Вежбање (говорна вежба) | Посматрају, описују, исказују, слшају, записују, учествују у разговору |
35. | Тематски речник: јесен | Вежбање | Текстови из часописа, цедуљице са задацима за групни рад |
36. | Први школски писмени задатак | Провера знања | Вежбанке |
37. | Анализа писменог задатка | Утврђивање | Вежбанке, школске свеске |
38. | Писање побољшане верзије писменог задатка | Утврђивање | Вежбанке |
39. и 40. | „Пауково дело“ – Десанка Максимовић | Обрада | Читанка |
41. | „Сања“ – Момо Капор | Обрада | Текст песме Први пољубац, Читанка, свеске |
42. | „Сања“ – Момо Капор | Утврђивање | Текст песме Први пољубац, Читанка, свеске |
43. | Употреба великог слова у писању имена држава, насеља и становника | Утв. | Графофолија, тест са задацима за петоминутну проверу |
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ СЕПТЕМБАР
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: IV
Редни број часа |
Наставна јединица |
Тип часа |
Наставна средства |
|||||
1. | Причање доживљаја са распуста | Говорна вежба – вежбање | Свеске и прибор за овај наставни предмет | |||||
2. | Договор о раду у новој школској години | Вежбање | Разгледнице и фотографије са летовања, Читанка, Речи чаробнице, уџбеник О језику, свеска за домаћи рад | |||||
3. | Иницијални тест | Провера | Слике, разгледнице, фотографије, исечци из новина, хамер (празан), лепљива трака | |||||
4. | „На захтев публике“ – Мошо Одаловић | Обрада | Читанка, свеска | |||||
5. | „Чик да погодите због чега су…“ – Добрица Ерић | Обрада | Читанка | |||||
6. | „Чик да погодите због чега су…“ | Обрада | Читанка, свеске | |||||
7. | Променљиве врсте речи | Обрада | Уџбеник О језику, креда у боји | |||||
8. | Променљиве врсте речи | Утв. | Уџбеник О језику, креда у боји | |||||
9. | „Свитац пшеничар и воденичар“ – Д. Ерић | Обрада | Читанка | |||||
10. | Градивне именице | Обрада | Текст Вук и прасе (написан у ове сврхе) | |||||
11. | Градивне именице | Утв. | Текст Вук и прасе (написан у ове сврхе) | |||||
12. | „Град“ – Јанко Веселиновић | Обрада | Асоцијација белешке о аутору (фотокопирани текст) | |||||
13. | Збирне именице | Обрада | видео бим,
наставни листић |
|||||
14. | Збирне именице | Утв. | видео бим | |||||
15. | „Јесен“ – Војислав Илић | Обрада | текст песме Јесен, ЦД уз Читанку, празни листови хартије, ЦД са снимљеном композицијом Јесен – Антонио Вивалди | |||||
16. | На пољу/реци, у парку, у шуми…/јесен стоји | говорна вежба
Обрада |
видео бим са текстовима песмица о јесени | |||||
17. | На пољу/реци, у парку, у шуми…/јесен стоји -читање и анализа домаћег задатка | утврђивање | Свеске за школски рад | |||||
18. | „Бела Грива“ – Рене Гијо | Обрада | Роман Бела Грива – Рене Гијо, наставни листићи са задацима за рад у групама, графофолија са објашњењем непознатих речи | |||||
19. | „Бела Грива“ – Рене Гијо | Обрада | видео бим, истраживачки задаци ученика | |||||
20. | Најлепши реченице из романа „Бела Грива“ | Вежбање | Листић са питањима за квиз | |||||
21. | Представљамо своје омиљене књиге – час у библиотеци | Системат. | Књиге, енциклопедије, речници, сликовнице.. | |||||
22. | Глаголи, појам и основна значења презента, перфекта, футура | Понављање и утврђивање | видео бим (на коме је задатак за уводни део), (на коме су вежбе за главни део), наставни листови са задацима за групни рад |
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ JУН
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: III
Редни број наставне теме |
Редни број часа |
Наставна јединица |
Тип часа |
IX | 171. | „Врапчић“, Максим Горки | Обрада |
IX | 172. | „Врапчић“ | Обрада |
IX | 173. и 174. | „Никад два добра“, Јованка Јоргачевић | Обрада/вежбање |
X | 175. | „Циц“, Јован Јовановић Змај | Обрада |
X | 176. | „Лав и човек“, арапска бајка | Обрада |
X | 177. | Проверавамо своја знања на крају школске године, правописно-граматичка вежба | Провера знања |
X | 178. и 179. | „Вожња“, Десанка Максимовић | Обрада/вежбање |
X | 180. | Жеље за летњи распуст | Систематизација |
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ MAJ
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: III
Редни број часа |
Наставна јединица |
Тип часа |
Наставна средства |
151. | „Пролећница“, Јован Јовановић Змај | Обрада | Читанка, прибор за овај предмет |
152. | „Славуј и Сунце“ Добрица Ерић | Обрада | ЦД са песмом Птичице, певај ми, Читанка, прибор ученика |
153. | Тематски речник: пролеће | Вежбање | ЦД са песмом о пролећу, ЦД-плејер, ученички прибор |
154. | Разликовање гласова Ч и Ћ, Џ, Ђ и Х, вежбе | Вежбање | Хамер са исписаном песмом, текст о разговору два друга, ученички прибор за овај час |
155. | Правилна употреба знакова интерпункције | Провера знања | Читанка, прибор ученика |
146. | Природи у походе, час у природи, говорна вежба (настава у природи) | Вежбање | Одштампани задаци на папиру |
157. | „Песма о цвету“, Бранко Миљковић (настава у природи) | Обрада | ЦД са песмом Цвеће, Читaнка, прибор ученика |
158. | „Песма о цвету“, рецитовање (настава у природи) | Вежбање | Апликације различитих врста цветова, илустрације нацртаних цветова, Читанка, домаћи |
159. | Извештавање са важног догађаја (настава у природи) | Вежбање | Прибор ученика, свеске и школска табла |
160. | Правимо стрип (настава у природи) | Вежбање | Одштампани материјал за прављење стрипа, Читанка, прибор ученика |
161. | Доживљај који ћу памтити, састав (настава у природи) | Вежбање | Писани радови |
162. | „Прича о Доброј роди“, Стојанка Г. Давидовић | Обрада | Басна Лисица и рода, Читанка, прибор ученика |
163 | „Прича о Раку кројачу“, Десанка Максимовић | Обрада | ЦД са музиком из филма, ЦД- плејер, Читанка, ученички прибор |
164. | „Прича о Раку кројачу“ | Обрада | Читанка, прибор ученика школска |
165. | Врсте речи и функција у реченици | Обнављање | Одштампани наставни листови, графофолија са решењима наставног листа, прибор за овај час, графоскоп |
166. | Други школски писмени задатак | Провера | Вежбанке |
167. | Анализа писменог задатка | Утврђивање | Вежбанке |
168. | Исправак писменог задатка | Утврђивање | Вежбанке |
169. | „Љубавна песма“, Милован Данојлић | Обрада | ЦД са песмом, ЦД-плејер, Читанка, прибор ученика |
170. | „Љубавна песма“, рецитовање. Љубавна прича, састав | Вежбање | Песма Моја љубав Далибор, Читанка, прибор ученика
Апликације, ученички прибор, свеске… |
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ AПРИЛ
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: III
Редни број часа |
Наставна јединица |
Тип часа |
Наставна средства |
|||||
131. | „Бајка о белом коњу“, Стеван Раичковић | О | Читанка, апликација Шарца | |||||
132. | „Бајка о белом коњу“ | О | Ученичке свеске, као и ликовни радови ученика | |||||
133. | Бајке браће Грим, лектира | О | Делови избраних бајки, лектира Браће Грим | |||||
134.и 135. | „Кројач и див“, Браћа Грим | О/В | Писани задаци на наставном листу, лектира | |||||
136. | Глаголи имају лице и број, обрада | О | Два хамера са исписаним текстом, прибор ученика за овај час, О језику | |||||
137. | Правописна вежба, провера знања | ПЗ | Наставни лист са задацима | |||||
138. | Читање непознатог латиничног текста по избору | В | Хамер са исписаним латиничним текстом у уводном делу часа, одштампани латинични текст, Читанка | |||||
139. | Шта је највеће | С | Папири са спремељеним питањима по групама | |||||
140. | „Какве је боје поток“, Григор Витез | О | Читанка и прибор ученика | |||||
141. | „Какве је боје поток“, Григор Витез | О | Читанка и прибор ученика | |||||
142. | Језичко-граматичка вежба: врсте речи, служба речи у реченици | В | Наставни лист са задацима, графофолија са решењима наставног листа | |||||
143. | „Замислите“, Душан Радовић | О | ЦД са песмом Дјеца могу немогуће, Читанка | |||||
144. | „Замислите“ | О | Читанка и прибор ученика | |||||
145. | Глаголи у означавању времена (прошлост, садашњост, будућност) | О | Припремљен текст о Пери, апликације са цртежима из приче о Пери, припремељени задаци за самосталан рад | |||||
146. | Наглашени и ненаглашени слогови | О | Песма Представа Меланије Павловић, хамер или графофолија са задацима за самостални рад | |||||
147. | „На позорници“ Избор драмских текстова – лектира | В | Текст Смех – рецепт за добро здравље, Читанка | |||||
148. | Препричавање најлепшег места из филма, позоришне представе, књиге… | О | Две гињол- лутке лисице и гаврана, прибор ученика |
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ MAРТ
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: III
Редни број наставне теме |
Редни број часа |
Наставна јединица |
Тип часа |
Наставна средства |
|
|
||
VI | 108. | „Домовина се брани лепотом“, Љ. Ршумовић | О | Читанка |
|
|||
VI | 109. | „Домовина се брани лепотом“, Љ. Ршумовић | В | Читанка, реквизити за сцену |
|
|||
VI | 110. | Срце моје домовине, састав | В | Свеске ученика |
|
|||
VI | 111. | Домовина се брани лепотом, аутодиктат | В | Текст песме на хамеру, Наставни листић | ||||
VI | 112. | Лектира – по избору | О | |||||
VI | 113. | „Лед се топи“, Александар Поповић | О | Читанка | ||||
VI | 114. | „Лед се топи“, драмско извођење | В | Читанка, реквизити за сцену | ||||
VI | 115. | Читање и анализа писменог састава | В | Свеске | ||||
VI | 116. | „На позорници“, избор драмских текстова, лектира | О | Читанка, реквизити за сцену | ||||
VI | 117. | На животној позорници | С | Наставни листови са задацима за рад | ||||
VII | 118. | „Папирнати бродови“, Р. Тагоре | О | Читанка, апликација са укрштеницом, маказе, лепак и старе новине | ||||
VII | 119. | Моји папирнати бродови, писмени састав | В | Свеске ученика | ||||
VII | 120. | Служба речи у реченици, вежбе | В | Тест са задацима | ||||
VII | 121. | „Шта је највеће“, Мирослав Антић | О | Фотографије и слике из енциклопедије, Читанка | ||||
VII | 122. | „Шта је највеће“, рецитовање | У | Свеске ученика, Читанка | ||||
VII | 123. | Врсте речи, утврђивање | У | Наставни лист са задацима | ||||
VII | 124. | „Шта је отац“, Драган Лукић | О | Читанка, песма Ја и тата к’о два брата | ||||
VII | 125. | Мој отац, описивање | В | Свеске ученика | ||||
VII | 126. | Упознавање методологије израде писменог састава | О | Апликације са наставним садржајем, тј. шемом куће и апликације са текстом о правилима писања састава | ||||
VII | 127. | Описивање личности, вежбе усменог изражавања | В | Одомак из романа Меше Селимовића Сјећање, свеске ученика | ||||
VII | 128. | Први школски писмени задатак | П | Вежбанке | ||||
VII | 129. | Анализа писменог задатка | У | Вежбанке, школске свеске | ||||
VII | 130. | Писање побољшане верзије писменог задатка | У | Вежбанке |
Допунски рад:
Изражајно читање;
Правопис;
Врсте речи и служба речи у реченици.
Почетно читање и писање.
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ ФЕБРУАР
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: III
Редни број наставне теме |
Редни број часа |
Наставна јединица |
Тип часа |
Наставна средства |
|
|
||
VI | 99. | „Стакларева љубав“ | Обрада | Читанка, свеске, картончићи за формирање група, Наставни листићи са задацима | ||||
VI | 100. | Ја сам стаклени дечак/девојчица; писмено изражавање | Вежбање | Свеске | ||||
VI | 101. и 102. | „Заљубљене ципеле“, Пјер Грипари | Обрада | Читанка, свеске | ||||
VI | 103. | Речце ли и не, вежбање | Вежбање | Тест са задацима, графофолија | ||||
VI | 104. | „Срећа“, Пол Фор | Обрада | Читанка | ||||
VI | 105. | „Сребрни кључ и шарени хлеб“, Милорад Павић | Обрада | Читанка | ||||
VI | 106. | „Ружа и Лавадин“, прича о верности и поштењу | Утврђивање | Читанка | ||||
VI | 107. | Један мој предак, опис | Вежбање | Фотографије |
Допунски рад:
Изражајно читање;
Правопис;
Почетно читање и писање.
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ ЈАНУАР
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: III
Редни број наставне теме |
Редни број часа |
Наставна јединица |
Тип часа |
Наставна средства |
||||
IV | 85. | Врсте и служба речи у реченици, понављање | Понављање | Читанка, свеске, листићи | ||||
IV | 86. | Обичајне народне лирске песме, лектира | Проширивање знања | Свеске, књига | ||||
IV | 87. | Обичајне народне лирске песме, лектира | Проширивање знања | Свеске, књига | ||||
V | 88. | Причамо о празницима, усмено изражавање | Вежбање | Свеске за школски рад | ||||
V | 89. | „Свети Сава и сељак који је тражио срећу“, народна приповетка | Обрада | Читанка, свеске за школски рад | ||||
V | 90. | „Сиви“, Светлана В. Јанковић | Обрада | Читанка | ||||
V | 91. | Победио-ла сам свој страх, писмена вежба | Вежбање | Читанка, свеске | ||||
V | 92. | Управни и неуправни говор, обнављање знања | Вежбање | Графофолија, свеске за школски рад | ||||
V | 93. | Представљамо омиљену књигу | Вежбање | Свеске за школски рад | ||||
V | 94. | Велико слово у писању назива празника
|
Обрада | Графофолија, текст диктата, песмице о празницима | ||||
V | 95. | „Снег пада“, Владимир Буњац | Обрада | Читанка, свеске, слике –репродукције,
стрип, фотографије, картончићи, Наставни листићи |
||||
V | 96. | Шума под снегом, опис природе | Вежбање | Слика | ||||
V | 97. | Празничне приче, систематизација теме | Систематизација | Читанка, свеске | ||||
VI | 98. | „Стакларева љубав“, Гроздана Олујић | Обрада | Читанка, ЦД, свеске |
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ ДЕЦЕМБАР
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: III1
Наставна јединица |
|
Наставна средства |
||||||
III | 63. | Глаголи – радња, стање, збивање | Вежбање | Наставни листић | ||||
III | 64. | Лексичке вежбе: синоними, хомоними | Обрада | Наставни листић | ||||
III | 65. | „Кројач и див“,Браћа Грим | Обрада | Читанка, свеске | ||||
IV | 66. | „Кројач и див“,Браћа Грим | Обрада | Читанка, свеске | ||||
IV | 67. | Правимо сопствену бајку, вежбе | Вежбање | Свеске ученика | ||||
IV | 68. | Анализа домаћег задатка: „Да имам моћ…“ | Вежбање | Домаће и школске свеске | ||||
IV | 69. | „Двије сеје брата не имале“, народна песма | Обрада | Читанка, ЦД | ||||
IV | 70. | Писање бројева словима | Обрада | Десет љутих гусара – песма, графофолија | ||||
IV | 71. | Стварамо причу/песму према познатом почетку | Вежбање | Свеске, Наставни листићи,Бајка из Буџака, Миодраг Зупанац, | ||||
IV | 72. | „Себични џин“, Оскар Вајлд | Обрада | Читанка, свеске | ||||
IV | 73. | „Себични џин“, Оскар Вајлд | Обрада | Читанка | ||||
IV | 74. | „Себични џин“ – промена краја приче | Писмена вежба | Свеске ученика | ||||
IV | 75. и 76. | Појам и значење придева | Обрада | О језику | ||||
IV | 77. | „Први снег“, В. Илић | Обрада | Читанка, ЦД | ||||
IV | 78. | „Зима“, Д. Васиљев | Обрада | Читанка, | ||||
IV | 79. | Описни и присвојни придеви, утврђивање | Утврђивање | Наставни листићи, графофолија | ||||
IV | 80. | Писање приче по слободном избору мотива (зима) | Вежбање | Ученички прибор, свеске | ||||
IV | 81. | Писмена провера знања | Провера знања | Наставни лист са задацима | ||||
IV | 82. | Скраћенице | Обрада | Графофолија, свеске и уџбеник О језику | ||||
IV | 83. | Обичаји за Бадњи дан –драматизација | Проширивање знања | Бадњак, чесница, торба са јабукама, торба са орасима, земљане посуде, шест столичица и софра, црквена музика, ЦД – звуци фруле Боре Дугића, звук црквених звона, пригодна одећа за ученике (народна ношња), импровизована ватра | ||||
IV | 84. | Писање новогодишње честитке | Проширивање знања |
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ НОВЕМБАР
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: III1
Редни број наставне теме | Редни број часа |
Наставна јединица |
Тип часа |
Наставна средства |
III | 44. | „Вуков завет“, Драгутин Огњановић | Обрада | Задаци за групни рад |
III | 45. | „Марко Краљевић и бег Костадин“, народна песма | Обрада | Текст песме |
III | 46. | „Марко Краљевић и бег Костадин“, народна песма | Обрада | Задаци за групе |
III | 47. | Писање речце не уз глаголе, придеве и именице | Обрада | Хамер, наставни листић |
III | 48. | Вук Стефановић Караџић живот и дело | Обрада | Задаци за групе |
III | 49. | „Женидба врапца Подунавца“, народна песма | Обрада | Хамер са припремљеном укрштеницом |
III | 50. | Писање вишечланих географских имена | Обрада | Наставни листић |
III | 51. | „Чардак ни на небу ни на земљи“, народна бајка | Обрада | Читанка |
III | 52. | „Чардак ни на небу ни на земљи“, препричавање | Вежбање | Хамер, задаци |
III | 53. | Писање састава на основу задатих појмова | Вежбање | Шешир са стикерима |
III | 54. | Појам и значење глагола, обрада | Обрада | Хамер са илустрацијама, Наставни листићи |
III | 55. | Разумевање прочитаног | Провера | Текстови |
III | 56. | Изражајно казивање и продужавање песме | Вежбање | Хамер, задаци за групе |
III | 57. | Ортоепске вежбе: казивање кратких народних умотворина | Вежбање | Пано |
III | 58. | „Кад сам био стар човек“, народна прича | Обрада | Пано |
III | 59. | Речи које значе умањено и речи које значе увећано | Вежбање | Наставни листић |
III | 60. | Опис књижевног лика по избору ученика, писмена вежба | Писмена вежба | Свеске |
III | 61. | Листамо странице штампе за децу | Вежбање | „Дечје новине“, „Зека“ |
III | 62. | Систематизација теме: у улози ликова из обрађених текстова | Системати-зација | Читанка |
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ OKTOБАР
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: III1
Редни број наставне теме | Редни број часа | Наставна јединица | Тип часа | ||
II | 23. | „Дрангулије“, Владимир Андрић, | Обрада | Хамер са илустрацијом и потребан материјал | |
II | 24. | Род и број именица | Обрада | Стикери, хамер, Наставни листићи | |
II | 25. | „Дрангулије“, Владимир Андрић, изражајно казивање песме | Вежбање | Хамер са илустрацијом и потребан материјал | |
II | 26. | „Ветар и Сунце“, народна приповетка | Обрада | Текст приповетке | |
II | 27. | Све је добро кад се добро сврши,писмено изражавање | Вежбање | Свеске за школски рад | |
II | 28. | „А зашто он вежба“, Д. Радовић, обрада | Обрада | Текст, хамер, Наставни листић | |
II | 29. | „А зашто он вежба“, извођење на сцени | Вежбање | Читанка | |
II | 30. | Велико слово у писању имена народа | Обрада | Хамер, наставни листић | |
II | 31. | „Свету се не може угодити“, народна приповетка | Обрада | Графофолија, Наставни листић | |
32. | Препричавање приче са увођењем нових ликова | Вежбање | Читанка, Хамер са илустрацијама, Наставни листићи | ||
II | 33. | „Самоћа“, Бранко.В. Радичевић | Обрада | Откривалица, задаци за групе | |
III | 34. | Речи које означавају место, време, начин вршења радње | Обрада | Хамер, Наставни листићи | |
35. | „Вук и јагње“, народна басна | Вежбање | Свеске за школски рад | ||
II | 36. | Октобарске слике, час у природи, говорна вежба | Вежбање | Празни листови за цртање | |
II | 37. | Тематски речник: јесен | Вежбање | Текст песме на хамеру, Наставни листић | |
III | 38. | Субјекат, предикат, управни говор,реченица | Провера знања | Наставни листић | |
II | 39. | „Охолица“, народна приповетка | Обрада | Задаци за групни рад | |
II | 40. | Лажно су ме оптужили, опис догађаја и осећања | Вежбање | Свеске за школски рад | |
II | 41. | „Лав и бик“, по Д. Обрадовићу | Обрада | Откривалица | |
II | 42. | Употреба великог слова у писању наслова књига, часописа и новина | Обрада | Графофолија | |
II | 43. | Провера знања – контролни задатак | Провера знања | Фронтални, индивидуални | |
II | 44. | Речју, сликом и покретом са ликовима из читанке | Система-тизација теме | Фронтални, групни |
Наставник: Дејан Ковачевић
Допунска настава:
* Субјекат и предикат.
* Именице – род и број
* Читање с разумевањем
* Почетно читање и писање
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА ЗА МЕСЕЦ СЕПТЕМБАР
Назив предмета: СРПСКИ ЈЕЗИК Разред: III Недељни фонд часова: 5
Наставна јединица | Тип часа | Облици рада | Наставне методе | Наставна средства | ||||
I | 1. | Причање доживљаја са распуста | Вежбање | Фронтални, индивидуални | Дијалошка | |||
I | 2. | Шта нас чека у 3. разреду – договор о раду | Уводни час | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, монолошка, демонстративна | Читанка, ЦД, О језику, свеске | ||
I | 3. | „Река речи“, Милисава Мијовић | Обрада | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, текстуална, демонстративна | Читанка, картончићи, свеске | ||
I | 4. | Тематске зидне новине: Летос нам је било лепо | Вежбање | Фронтални, групни | Дијалошка, илустративно-демонстративна метода писаних радова | Хамер, бојице, фотографије | ||
I | 5. | „Свитац тражи пријатеља“, Сун Ју Ђин | Обрада | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, текстуална, монолошка, метода објашњавања | Читанка, драматизовани текст | ||
I | 6. | „Свитац тражи пријатеља“, увежбавање технике читања | Вежбање | Фронтални, групни | Дијалошка, стваралачка, демонстративна | Хајде да се дружимо и Кад си срећан –песме, шешир, фењер, костим за свица, мрава и скакавца, товар за мрава | ||
I | 7. | Реченица – појам, значење и облик | Утврђивање | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, текстуална | Читанка, свеске | ||
I | 8. | „Мачак отишао у хајдуке“, Бранко Ћопић | Обрада | Фронтални, индивидуални | Метода усменог излагања, текстуална, дијалошка | Читанка,слика, ЦД | ||
I | 9. | „Мачак отишао у хајдуке“ | Обрада | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, метода писаних радова, текстуална, демонстративна | Читанка, слика, ЦД | ||
I | 10. | Управни и неуправни говор | Обрада | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, демонстративна, текстуална | Графофолија или Наставни листићи | ||
I | 11. | „Љутито мече“, Брана Црнчевић | Обрада | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, текстуална | Читанка,слика, ЦД | ||
I | 12. | „Љутито мече“, изражајно рецитовање, драматизација | Вежбање | Фронтални, групни | Дијалошка, монолошка | Свеске ученика, Читанка | ||
I | 13. | Субјекат | Обрада | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, демонстративна, писаних радова, текстуална | О језику, уџбеник, свеске, графофолија | ||
I | 14. и 15. | „Сетембар“, Душан Костић, | Обрада | Фронтални, индивидуални | Метода усменог излагања, дијалошка, текстуална, илустративна | Читанка | ||
I | 16. | Боје и звуци јесени, час у природи | Говорна вежба | Фронтални, индивидуални, групни | Монолошка, дијалошка, демонстративна | Одштампани задаци на папиру, непосредна околина | ||
I | 17. | Чудесна лепота јесени, писање састава | Писмена вежба | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, текстуална | Свеске | ||
I | 18. | Предикат | Обрада | Фронтални, индивидуални | Дијалошка, демонстративна, метода писаних радова, текстуална | О језику, уџбеник, свеске, графофолија | ||
I | 19. | Проста реченица, управни говор, провера знања | Провера знања | Фронтални, индивидуални | Монолошка, дијалошка, текстуална, метода писаних радова | Наставни листићи | ||
I | 20. | Избор из поезије Душана Радовића, лектира | Обрада | Индивидуални, фронтални, групни | Метода разговора, текст метода, метода излагања ученика, илустративна метода | Задаци са листићима за рад група | ||
I | 21. | Избор из поезије Д. Радовића | Обрада | Индивидуални, фронтални, групни | Метода разговора, текст метода, метода излагања ученика | Задаци са листићима за рад група | ||
I | 22. | Најлепши стихови и реченице, изражајно казивање | Систематизација | Фронтални, индивидуални | Монолошка, дијалошка, текстуална | Читанка, свеске |
МАЈ – ЈУН
Назив теме | Наст.јединица | Редни бр. часа | Наставна јединица | Стандарди | Тип часа | Средства |
КЊИЖЕВН. | 58 | 151 | Ено где лети цвет, Ф. Салтен | 1СЈ.2.5.4. | О | Читанка114-115 (125-126) |
КЊИЖЕВН. | 59 | 152 | Ено где лети цвет, Ф. Салтен | 1СЈ.2.5.4. | У | Читанка114-115 (125-126) |
ЈЕЗИК | 67 | 153 | Реченице, субјекат и предикат, именице, род и број | У | наставни листић | |
ЈЕЗИК | 68 | 154 | Употреба и писање скраћенице | 1СЈ.2.2.2. | О | Поуке 80 |
КЊИЖЕВН. | 60 | 155 | Текст: „Мајка Јову у ружи родила“ | 1СЈ.1.3.7. | О | Читанка 108-109(118-119) |
ЈЕЗИЧКА КУЛТУРА | 29 | 156 | Извештавање: Спортски догађај | 1СЈ.1.2.8. | О | Поуке 17-18 |
КЊИЖЕВН. | 61 | 157 | Текст: „Није лако бити пустолов“, Владимир Андрић | О | Читанка 8 | |
ЈЕЗИК | 69 | 158 | Велико слово | У | наставни листић | |
КЊИЖЕВН. | 62 | 159 | Текст: „Дај ми крила један круг“, Владимир Андрић | 1СЈ.0.1.6. | О | Читанка 23-24 |
КЊИЖЕВН. | 63 | 160 | Текст: „Дај ми крила један круг“, Владимир Андрић | 1СЈ.1.2.1. | У | Читанка 23-24 |
ЈЕЗИК | 70 | 161 | Описни придеви | О | Језичке поуке 43 | |
КЊИЖЕВН. | 64 | 162 | Текст: „Марко Краљевић и орао“, народна епска песма | 1СЈ.2.2.3. | О | Читанка, 96-98 (99-101) |
КЊИЖЕВН. | 65 | 163 | Текст: „Марко Краљевић и орао“, народна епска песма | 1СЈ.2.2.5. | О | Читанка, 96-98 (99-101) |
КЊИЖЕВН. | 66 | 164 | Речи умањеног и увећаног значења | У | наставни листић | |
КЊИЖЕВН. | 67 | 165 | Проширивање – наставак приче | У | ||
ЈЕЗИЧКА КУЛТУРА | 30 | 166 | Писање бајке на задати почетак | У | Језичке поуке 61-62, радна свеска 39-40 | |
ЈЕЗИК | 71 | 167 | Реченица (главни делови), именице, глаголи, глаголска времена | У | наставни листић | |
КЊИЖЕВН. | 68 | 168 | Текст: „Папирнати бродови“, Рабиндранат Тагоре | О | Читанка 120 | |
ЈЕЗИЧКА КУЛТУРА | 31 | 169 | Диктат допуњавањем | У | ||
КЊИЖЕВН. | 69 | 170 | Дом.лектира: Избор из наше савремене поезије за децу | 1СЈ.2.2.8. | О | избор песама |
КЊИЖЕВН. | 70 | 171 | Дом.лектира: Избор из наше савремене поезије за децу | 1СЈ.2.2.9. | У | избор песама |
ЈЕЗИЧКА КУЛТУРА | 172 | Један мој несташлук | О | |||
КЊИЖЕВН. | 71 | 173 | Ликови из школске и домаће лектире | 1СЈ.2.5.5. | С | вербална |
КЊИЖЕВН. | 72 | 174 | Два писма, А. Поповић (лат.) | 1СЈ.1.2.4. | О | Читанка 112-113 |
КЊИЖЕВН. | 73 | 175 | Два писма, А. Поповић | 1СЈ.1.2.5 | У | Читанка 23-24 |
ЈЕЗИЧКА КУЛТУРА | 32 | 176 | Загонетке | 1СЈ.2.2.1. | У | Радна свеска 34-35, поуке 74 |
КЊИЖЕВН. | 74 | 177 | Листамо странице енциклопедија за децу | 1СЈ.2.3.1. | У | дечје енциклопедије |
ЈЕЗИЧКА КУЛТУРА | 33 | 178 | Годишња провера знања | 1СЈ.2.5.1. | ПРОВ | наставни листић |
ЈЕЗИЧКА КУЛТУРА | 34 | 179 | Исправак и анализа провере знања | 1СЈ.2.5.2. | У | наставни листић |
КЊИЖЕВН. | 75 | 180 | Препоручујем другу/другарици да прочита | 1СЈ.2.5.4. | У | вербална, књиге за децу |
АПРИЛ
Српски језик | ||||
(наставни предмет) | ||||
АПРИЛ | ||||
Назив теме | Наст.јединица | Редни бр. часа | Наставна јединица | Средства |
ЈЕЗ .КУЛТ. | 27 | 134 | Дан смеха и шале, причање шљивих догађаја | вербална |
КЊИЖЕВН. | 49 | 135 | Ја сам чудо видео, шаљива народна песма | Читанка 40-41 |
ЈЕЗИК | 61 | 136 | Писана слова латинице: C, Č, Ć | Уџбеник 56-57 |
КЊИЖЕВН. | 50 | 137 | Чуо сам, Д. Ерић | Читанка 106-107 (115-117) |
ЈЕЗИК | 62 | 138 | Писана слова латинице: P, R | Уџбеник 58-59 |
ЈЕЗИК | 63 | 139 | Писана слова латинице: B, H | Уџбеник 60-61 |
ЈЕЗИК | 64 | 140 | Вежба писања и читања латиницом | Уџбеник 62-63, поуке 76-79 |
КЊИЖЕВН. | 51 | 141 | Лектира: Народне пословице | Радна свеска 32-33, поуке 75 |
ЈЕЗИК | 65 | 142 | Контролни диктат латиницом | текст диктата |
ЈЕЗИК | 66 | 143 | Две тачке и зарез у набрајању | Поуке 65-66 |
КЊИЖЕВН. | 52 | 144 | Пролећно јутро у шуми, М. Тешић | Читанка 116-117 (127-128) |
ЈЕЗ .КУЛТ. | 28 | 145 | Видим, миришем и ослушкујем пролеће | вербална |
КЊИЖЕВН. | 53 | 146 | Три брата, Браћа Грим | |
КЊИЖЕВН. | 54 | 147 | Патак и жабе, Ј. Ј. Змај | Читанка 53-55 (55-57) |
КЊИЖЕВН. | 55 | 148 | О Невену | Читанка 56-58 (58-60) |
КЊИЖЕВН. | 56 | 149 | Ено где лети цвет, Ф. Салтен | Читанка114-115 (125-126) |
КЊИЖЕВН. | 57 | 150 | Лектира: Избор из поезије Љ. Ршумовића | Песме Љ. Ршумовића |
Допунски рад: | ||||
1. Језик и правопис – субјекат и предикат | ||||
2. Врсте речи | ||||
3. Штампана слова латинице и ћирилице |
АПРИЛ
ВУКОВА АЗБУКА