Игра светлости и сенке
Музеј примењене уметности у сарадњи са ЦЗЛО Шуматовачка, организује дана 24. 10. 2015. године, ликовну радионицу под називом „Игра светлости и сенке“, Позоришта сенки.
Радионица је намењена деци узраста од 9 до 14 година, и представља театрални приказ народне приче или бајке. У трочасовном сусрету деца ће се упознати са кратком историјом позоришта сенки, начином рада и израдом фигура, као главних актера Позоришта сенки.
Као завршница радионице планирана је представа за родитеље која ће бити уприличена тог истог дана у 19.00 часова у Музеју примењене уметности.
За радионицу и представу „Игра светлости и сенке“ изабрани су мотиви из народне песме „Краљевић Марко и Вила“.
О дечјем октобарском салону
Манифестација Музеја примењене уметности Дечји октобарски салон ове године обележава велики јубилеј, пет деценија постојања. Ова стална годишња изложба представља један посебан вид рада са младима и по много чему је јединствена у нашој средини. У време оснивања као пионирски подухват сарадње Музеја и ликовних педагога у школама започет је пројекат који је имао вишеструке циљеве.
Тежња је била да се пољем примењене уметности обогати ликовна педагогија и да наставни садржаји добију разноврсност и квалитет. Намера Музеја била је да с ликовним педагозима и ученицима оствари континуирану сарадњу, како би познавање и практиковање примењене уметности обогатило форме рада које су биле предвиђене наставним планом и програмом. Покретањем једне сталне изложбене музејске манифестације настојали смо да, код деце и младих кроз ликовни рад и поимање ликовних вредности, развијамо дететове стваралачке способности. Захваљујући сталној вези са музејским стручњацима и еминентним уметницима и педагозима из области примењене уметности успостављене су вредности којима се тежило у раду са најмлађом популацијом. Сарадња с ликовним педагозима, васпитачима, примењеним уметницима и професорима Факултета примењених уметности омогућила је продор савремених искустава, њихово прихватање и проверавање у школској пракси. Висок стандард у едукацији уметности уз поштовање личности детета обухватио велики број нараштаја и омогућио изванредно искуство у првом сусрету деце са уметношћу и стваралаштвом.