ТЕЧНОСТИ – РАСТВОРИ

ТЕЧНОСТИ – РАСТВОРИ

Корак 1: Течност је…
Поштовани ученици, преузмите следећу укрштеницу и покушајте да је тачно решите:

Укрштеница.

Овде можете проверити тачност решења укрштенице.

Размислите које све течности ви познајете.
Размислите да ли се те течности разликују. Ако се разликују, размислите по чему се разликују.

Корак 2: Течности–раствори
Прочитајте страну 84 у уџбенику. Уколико немате уџбеник, погледајте ту страну и овде.
Овде ћеш пронаћи објашњења појмова: раствор, растварач, растварање идестилована вода.

Учитељица Слађана Зрнић урадила је презентацију о растворима и смешама.Преузмите ову презентацију и погледајте је.

Размисли о томе какава је вода здрава за пиће.

Основна физичка својства воде су:

– боја

– мутноћа (изглед)

– мирис

– укус

– температура

Чиста вода је безбојна. Може имати и неке нијансе (зеленкастоплаву), (зеленкасту), што је последица растворених органских и неорганских материја у њој.

Мутноћа воде описује се следећим оценама: бистра, слабоопалесцирајућа, опалесцирајућа, мало мутна, мутна, врло мутна. Воде у потоцима и рекама могу бити мутније у периоду киша и топљења снега. Мутна вода се не сме користити за пиће. Такву воду треба пре употребе избистрити, а потом дезинфиковати. По правилу чиста вода је бистра.

Ово је део текста који се налази на овој адреси.

Сигурно сте чули, а вероватно и користили минералну воду, или, како је многи називају, киселу воду.

Корак 3: Раствара се у води

Покушај да одговориш на следећа питања:

Шта значи реч растварач и због чега је важно да се неке материје растварају у води?

Шта све што деца воле да једу или пију постоји захваљујући томе што је вода добар растварач?

Шта мислите, које материја се растварају у води?

На овој адреси можеш уз помоћ учитељице или родитеља да прочиташ нешто више о растворима и растварачима.

Корак 4: Огледи

Изведите неколико огледа како би сте решили следеће проблеме (кликни на текст да видиш задатке, одштампај их и уради):

  1. Да ли је вода добар растварач?
  2. Да ли брзина растварања зависи од уситњености материје?
  3. Како течности теку?
  1. Да ли се течности разликују по густини?
  1. Да ли сва тела пливају подједнако добро?
  1. Да ли јаје плива по води?
  1. Да ли је плутање лакше у гушћој течности?

Корак 5: Пре закључка

Изведите и додатне огледе са чоколадом (коцком чоколаде и какаом) и медом (огледи са мешањем меда са топлом и хладном водом).

Анализирајте шта се брже раствара у топлој односно хладној води – какао, коцка чоколаде или мед.

Корак 6: Сазнали смо о води…

Идите на ову страну и преузмите ПРОВЕРУ 1.

Корак 7: Лимунада за крај

Ученици имају задатак да следећи дата упутства направе лимунаду.

Преузмите кратку презентацију о својствима воде.

ДОДАТАК:

  1. Прочитај додатно о води на сајту за децу ЗВРК.
  2. Погледајте снимак поплаве коју је изазвала река Дрина.
  1. Погледајте снимак реке Љубовиђе.
  2. Погледајте снимак ђака пешака који се свакодневно боре са снегом и прелазе брвно.
  3. Погледајте снимак реке Дрине и риболова на овој реци.

УКОЛИКО ЈЕ ПОТРЕБНА БИЛО КАКВА ПОМОЋ ИЛИ ИМАТЕ НЕКИ ПРЕДЛОГ ИЛИ СУГЕСТИЈУ, ПИШИТЕ НА МЕЈЛ:

jaucitelj@gmail.com

Objavio:

Немања Вучковић

Author: УЧИТЕЉ ДЕЈАН